Невербальна комунікація 

Вправа "Закрите суспільство"

1. Підготовка:

  • Кількість учасників: Усі учні класу.
  • Реквізит: Не потрібен.

2. Інструктаж:

Для учнів у класі:

  • Оберіть одну емоцію для демонстрації (наприклад, радість, сум, гнів, здивування).
  • Обговоріть, як можна показати цю емоцію за допомогою міміки, не використовуючи слова.
  • Узгодьте, що не змінюватимете емоцію протягом гри.

Для учнів за дверима:

  • Вийдіть із приміщення на 3-5 хвилин.
  • Повернувшись, уважно спостерігайте за мімікою однокласників і визначте, яку емоцію вони демонструють.

3. Проведення вправи:

  • Виведіть 4 учнів за двері.
  • У класі оберіть емоцію, яку демонструватимуть учні.
  • Покличте учнів назад у клас і дайте їм 1-2 хвилини для спостереження.

4. Обговорення:

  • "Спостерігачі" висловлюють свої припущення.
  • Клас підтверджує правильність або коригує відповідь.
  • Обговоріть:
  • Що допомогло визначити емоцію?
  • Чи виникли труднощі?
  • Як можна удосконалити свої вміння розпізнавати емоції?

5. Варіації:

  • Ускладнення: Додайте кілька різних емоцій, які показують різні групи учнів.
  • Рольове інтерв'ю: "Спостерігачі" можуть задавати учасникам запитання, а ті повинні відповідати відповідно до своєї емоції.

Вправа "Показуха"

Мета: Розвивати навички невербального спілкування, креативність і командну роботу.

Матеріали: Картки із завданнями (дієслова, іменники, геометричні фігури, природні явища тощо).

Алгоритм проведення:

  1. Підготовка:
    • Вчитель готує набір карток із завданнями відповідно до теми уроку.
    • Діти діляться на команди або працюють індивідуально.
    • 2. Пояснення правил:
    • Один учасник витягує картку і без слів зображає написане на ній слово.
    • Інші учасники або команда мають відгадати за певний час (наприклад, 30 секунд).
    • Забороняється говорити або використовувати літери, можна лише пантоміму.
    • 3. Хід гри:
    • Ведучий обирає учасника, який першим показує слово.
    • Учасник демонструє поняття, використовуючи міміку, жести, рухи тіла.
    • Інші діти намагаються відгадати.
    • Той, хто правильно відповів, отримує бал (або бал отримує команда).
    • 4. Адаптація гри:
    • Українська мова (Тема: Дії або предмети): Діти показують дієслова ("бігти", "читати") або іменники ("книга", "яблуко").
    • Математика (Тема: Геометричні фігури): Учні створюють різні геометричні фігури своїм тілом.
    • Я у світі (Тема: Явища природи): Діти відтворюють природні явища ("дощ", "грім", "сонце").
    • 5. Підбиття підсумків:
    • Обговорення вражень дітей від гри.
    • Визначення найкреативнішого учасника або команди.
    • Аналіз складних і легких завдань, закріплення нових понять.


Вправа "Таємний сигнал"

Мета: Розвивати невербальне спілкування, увагу та вміння співпрацювати.

Алгоритм проведення (очно):

  • Вчитель обирає «таємного капітана», який придумує невербальний сигнал (наприклад, плескання в долоні або кивок).
  • Учні мають вгадати сигнал через спостереження за поведінкою капітана.
  • Сигнал змінюється через кілька раундів.

Алгоритм проведення (дистанційно):

  • Учні працюють у Zoom у галерейному вигляді.
  • «Капітан» демонструє сигнал, інші мають помітити його та повторити.
  • Вчитель міняє капітана після кожного раунду.

Адаптація до предметів:

  • Мистецтво: Використання міміки або жестів для невербальної комунікації.
  • Фізична культура: Виконання рухових вправ за сигналами.
  • Мова: Опис невербальних сигналів після гри.

Очікувані результати:

  • Розвиток уважності, швидкості реакції та невербального спілкування.
Сайт налаштований для освітнього проєкту  SocialSKILLS+
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати