Навички активного слухання

Вправи на розвиток навичок активного слухання

Вправа "Олівець всередину"

1. Підготовка:

  • Кількість учасників: Увесь клас, об'єднаний у малі групи по 4-6 учнів.
  • Реквізит: Олівці або будь-які дрібні предмети (один для кожного учня).

2. Інструктаж:

  • Об'єднайте учнів у малі групи за принципом спільних інтересів, випадковим способом або за вибором учителя.
  • Поясніть правила:
  • Кожен учасник отримує олівець.
  • Учні по черзі висловлюються на запропоновану тему.
  • Говорити може лише той, хто тримає олівець у руках.
  • Коли учень завершує свою думку, він кладе олівець посередині столу.
  • Наступним говорить той, у кого олівець ще залишився.

3. Проведення вправи:

  • Оголосіть тему для обговорення (наприклад: "Як зробити наш клас дружнішим", "Що я люблю робити на вихідних", "Як допомагати друзям").
  • Спостерігайте за роботою груп, нагадуючи про правила за потреби.
  • Слідкуйте, щоб усі учасники мали змогу висловитися.

4. Обговорення:

  • Запитайте групи:
  • Чи всі мали змогу висловитися?
  • Що допомогло дотримуватися черги?
  • Чому важливо дати кожному можливість говорити?

5. Варіації:

  • Розширене обговорення: Запропонуйте придумати спільний план чи рішення на задану тему.
  • Творче завдання: Кожен учень пропонує одну частину історії, а група складає розповідь.
  • Інтерактивне обговорення: Перед тим як класти олівець у центр, учень повинен назвати ключову думку попереднього виступаючого.


Очікуваний результат:

Учні навчаться висловлюватися по черзі, поважати думки інших, слухати уважно, розвиватимуть вміння працювати в команді та підтримувати позитивне спілкування в групі.

Вправа "Передай горнятко"

Мета:
Розвиток уяви, навичок описової мови, активного слухання та комунікацію.

  1. Підготовка:

    • Вчитель пояснює правила гри та демонструє, як можна описувати уявне горнятко.
    • Учні сідають у коло.
  2. Хід гри:

    • Перший учасник "бере" уявне горнятко і описує його (наприклад, колір, форму, матеріал, вміст).
    • Передає горнятко наступному учню, який додає нову характеристику або змінює уявний вміст.
    • Процес триває, поки всі учасники не внесуть свій вклад.
  3. Підбиття підсумків:

    • Обговорення: які описи були найцікавішими, як змінилося уявне горнятко протягом гри.
    • Аналіз важливості деталей у мовленні та розвитку уяви.

Адаптація:

  • Література: Створення спільної історії, де кожен додає свій елемент.
  • Я у світі: Обговорення історичних артефактів, уявляючи їхні властивості та значення.

Вправа «Створення спільної історії»

1. Підготовка:

  • Кількість учасників: увесь клас, об'єднаний у малі групи по 4–6 учнів.

  • Реквізит: аркуш паперу й ручка або олівець для кожної групи; за бажанням — м'який ігровий предмет (наприклад, кубик, олівець тощо) для позначення черги.

2. Інструктаж:

  1. Об'єднайте учнів у групи будь-яким зручним способом: випадково, за інтересами, за партою тощо.

  2. Поясніть правила:

    • Група створює одну історію, де кожен додає одне речення.

    • Говорити (і писати) може лише той, хто тримає предмет-черговий.

    • Учасник слухає попередній уривок, додає логічне продовження й передає предмет наступному.

    • Мета — створити зв'язну, цікаву історію, де кожен бере участь.

3. Проведення вправи:

  1. Запропонуйте тему для історії (наприклад: «Несподівана пригода в школі», «Загублений подарунок», «Мандрівка до чарівного лісу»).

  2. Дайте 7–10 хвилин для створення історії.

  3. Спостерігайте за роботою груп, за потреби м'яко підказуйте.

  4. Після завершення — кожна група читає свою історію вголос.

4. Обговорення:

Запитайте в учнів:

  • Чи було легко вигадувати продовження?

  • Чи доводилося уважно слухати попереднього учасника?

  • Що допомогло утримати логіку в історії?

  • Як ви домовлялися між собою?

5. Варіації:

  • Зі словами-ключами: кожному учню заздалегідь дається слово, яке він має обов'язково використати у своєму реченні.

  • З героями: спочатку група обирає головного героя, якого історія має стосуватись.

  • У зворотному порядку: останній учень придумує початок, відштовхуючись від логіки вже створеної історії.

  • Із елементами активного слухання: перед тим як вигадати своє речення, учень має коротко переказати попереднє.

Очікуваний результат:

Учні вчаться:

  • слухати уважно та логічно продовжувати думку інших;

  • працювати в команді;

  • дотримуватись черговості у спілкуванні;

  • розвивати фантазію, мовлення й комунікативні навички;

  • проявляти повагу до думок інших та сприяти доброзичливому середовищу в групі.

 тут і почніть писати. Доктюж зюжкепиантюр мэль ат пауло пондэрюм дэчырюёжжэ прё еюж пожжёт аккюжамюз ад вэл эи янвыняры ыкжпэтэндяз.

Сайт налаштований для освітнього проєкту  SocialSKILLS+
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати