Співпраця і взаємодія

Вправи. Співпраця і взаємодія

Вправа "Переправа"

1. Підготовка:

  • Кількість учасників: Весь клас, працюють у групах різної кількості (від 2 до всього класу).
  • Реквізит:
  • Легкий предмет (м'ячик, пляшка, коробка, кубик, повітряна кулька).
  • Вільний простір у класі чи спортивній залі.

2. Інструктаж:

  • Поясніть правила:
  • Мета: перемістити предмет із одного кінця кімнати в інший.
  • Заборонено торкатися предмета руками.
  • Спосіб перенесення змінюється:
  • По одному: Один учень має перенести предмет без рук (наприклад, поклавши на плече або голову).
  • У парі: Учні переносять предмет, утримуючи його різними частинами тіла (наприклад, спинами, ліктями).
  • У трійках, четвірках: Переносять предмет без рук, наприклад, затиснувши його між собою.
  • Усім разом: Переносять предмет спільними зусиллями без рук.
  • Обговоріть правила безпеки:
  • Рухатися повільно й обережно.
  • Допомагати одне одному.

3. Проведення вправи:

  • Дайте групам завдання перенести предмет із початкової точки до фінішу.
  • Учні мають обрати способи перенесення, які відповідають заданому формату (парами, трійками тощо).
  • Якщо предмет падає — група починає з початку.
  • Використовуйте різні комбінації учнів, поступово збільшуючи кількість учасників.

4. Обговорення:

  • Запитайте учнів:
  • Що було найважчим у вправах у парі, трійці, всією групою?
  • Як впоралися з координацією дій?
  • Що допомогло знайти ефективний спосіб перенесення предмета?
  • Як вправа пов'язана з роботою в команді та довірою одне до одного?

5. Варіації:

  • Складні предмети: Використовуйте більш важкі або нестабільні предмети (коробку з водою, нестійкі конструкції).
  • Конкурс: Додайте змагальний елемент — яка група швидше перенесе предмет, не порушуючи правил.
  • Тематична версія: Замість простого перенесення додайте сюжет (наприклад, "переправити важливий вантаж через річку").

Вправа «Вузол дружби»

1. Підготовка:

  • Кількість учасників: уся група, яка працює як одне ціле або у двох командах.

  • Реквізит: не потрібен; бажано мати простір для руху (класи з вільним місцем або спортивна зала).

2. Інструктаж:

  1. Запропонуйте учням стати в коло.

  2. Поясніть правила:

    • Усі простягають руки вперед і хаотично беруться за руки з іншими учнями, утворюючи «вузол».

    • Завдання — розплутатися, не розриваючи рук.

  3. Підкресліть: важливо домовлятися, слухати одне одного і діяти командно.

  4. Учитель не втручається, лише спостерігає і за потреби дає натяки.

3. Проведення вправи:

  1. Сформуйте "вузол" із 6–10 учасників (за бажанням — одночасно кілька груп).

  2. Відведіть 5–10 хвилин на спробу розплутатися.

  3. Якщо група не впоралась — допоможіть знайти шляхи розв'язання разом.

4. Обговорення:

Поставте учням такі запитання:

  • Як вам вдалося (або не вдалося) розв'язати завдання?

  • Які дії допомагали? Що заважало?

  • Хто був ініціативним, хто допомагав координувати?

  • Чому важливо домовлятися в команді?

5. Варіації:

  • Із зав'язаними очима: ускладнений варіант — одна частина команди має заплющені очі.

  • Роль спостерігача: одна дитина спостерігає з боку й після вправи розповідає, які дії були ефективними.

  • Онлайн-варіант: учні в групі на платформі Zoom отримують задачу-головоломку (наприклад, пройти лабіринт за умовами), але можуть лише обмінюватися повідомленнями в чаті.

Очікуваний результат:

  • Розвиток навичок координації, взаємодії та колективного вирішення проблем.

  • Зростання довіри, поваги до думки інших, вміння прислухатися.

  • Формування позитивного емоційного клімату в колективі.

 тут і почніть писати. Ед йн натюм нолюёжжэ янтэрэсщэт вим ад омниюм элььэефэнд пэр лаудым либриз ад прё.

1. Підготовка:

  • Кількість учасників: 3–4 групи по 4–6 учнів.

  • Реквізит: заздалегідь підготовлені частини одного великого пазла або зображення, розподілені між групами (кожна група має лише частину необхідних елементів).

2. Інструктаж:

  1. Об'єднайте учнів у групи.

  2. Поясніть правила:

    • Кожна група має частину елементів, які не дозволяють їм самостійно завершити картину.

    • Групи повинні домовлятись, обмінюватись елементами або співпрацювати, щоб скласти цілісний пазл.

    • Переможе команда, яка найефективніше організує співпрацю й завершить завдання.

3. Проведення вправи:

  1. Роздайте набір частин кожній групі.

  2. Запустіть таймер (5–10 хв).

  3. Спостерігайте, як учні встановлюють комунікацію, діляться матеріалами й будують стратегію.

  4. Заохочуйте конструктивні діалоги між командами.

4. Обговорення:

Поставте запитання:

  • Що було найважчим — зібрати пазл чи домовитися з іншими?

  • Як вам вдалося досягти порозуміння?

  • Що допомогло організувати співпрацю?

  • Чи були спроби працювати "окремо від усіх"? Як це вплинуло?

5. Варіації:

  • Завдання-загадки: пазли містять підказки для розв'язання навчального завдання.

  • Мовна адаптація: кожен елемент має літеру чи слово — складене речення стає результатом співпраці.

  • Онлайн-версія: використовуйте платформи на кшталт Jigsaw Explorer або Google Jamboard для дистанційної співпраці.

Очікуваний результат:

  • Розвиток командної роботи, навичок комунікації та обміну ресурсами.

  • Формування вміння домовлятись, враховувати інтереси інших.

  • Покращення логічного та просторового мислення.

 тут і почніть писати. Доктюж зюжкепиантюр мэль ат пауло пондэрюм дэчырюёжжэ прё еюж пожжёт аккюжамюз ад вэл эи янвыняры ыкжпэтэндяз.

Сайт налаштований для освітнього проєкту  SocialSKILLS+
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати